Anasayfa » İnşaat Haberleri » 3. Köprü “İlklerin Köprüsü” Olacak !

3. Köprü “İlklerin Köprüsü” Olacak !

13 Temmuz 2012  |  Yazar: Aykut ÖZDEMİR  |  Yorum Yok  |  3.708 kez okundu

Üçüncü köprünün ilk taslak projesi hazırlandı. Mimarı Fransız Michel Virlogeux olan , dünyada bazı ilkler ile anılacak. Köprü, boğazdaki diğer köprüler gibi asma köprü olacak ancak daha farklı bir tasarım ile karşımıza çıkacak. Üçüncü köprünün diğerlerinden en büyük farkı yatık askılarının olması. Yatay kablolar, köprüye gelecek ağır yükü taşıyacak nitelikte olacak. Ayrıca , dünyada üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprü olacak. 8 otoyol, 2 de raylı sistem şeklinde, 10 şeritten oluşacak köprünün rayları daha sonra döşenecek.  Köprünün ayaklarının imalatı altı ay içerisinde başlayacak. İlkleri de beraberinde getiren ’nin maliyeti yaklaşık 4-5 milyar lira olacak. İsmi hakkında henüz bir açıklama yapılmadı.

 

Üçüncü Köprüyü de Kapsayan ’ne Dair Notlar:

Ege ve Marmaray’ı entegre edecek olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin inşaat aşamasında 6000-7000 civarı kişi, işletme aşamasında 700-1000 kişi, yapım sürecinde 50000 kişi civarı istihdam edilecek.

3’üncü köprünün yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin 2015 yılı sonunda hizmete açılacak. 0 yıl 2 ay 20 gün işletme ve yapım süresi ile İçtaş İnşaat-Astaldi Ortak Girişim Grubu’na verilen köprü, ihale sözleşmesi gereği 36 ayda tamamlanacak. Projdee toplam uzunluğu 1875 m olan asma köprü, 60 m uzunluğundaki viyadükler ve toplam uzunluğu 21 km olan tüneller olacak. Güzergah üzerinde, bağlantı yolları üzerindekiler de dahil 45 kavşak bulunuyor.
Yakıt tasarrufu sağlayacak

Yıldırım, şöyle devam etti: “377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında, yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda bir asma köprü, toplam 18 bin 212 metre uzunluğunda 30 adet viyadük, toplam 7 bin 395 metre uzunluğunda 4 adet tünel, 209 adet köprü, 18 adet gişe alanı, 5 adet Otoyol Bakım İşletme Merkezi, 7 adet servis alanı ve 7 adet park alanı yer alacak. Proje tamamlandığında İstanbul-İzmir arasındaki mesafe 140 kilometre kısalmış olacak. 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresi 3.5-4 saate inecek. Proje yılda 870 milyon TL’lik yakıt tasarrufu sağlayacak.”

İki katlı, demiryolu da geçiyor

İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin karayolu trafik yükünü azaltmayı hedefleyen Üçüncü Köprü Projesi’ne, ilk projede olmayan demiryolu raylı sistemi de eklendi. Projeye göre, üçüncü köprü iki katlı olacak. Üst katı karayolu taşımacılığına ayrılan köprünün alt katından sadece demiryolu geçecek. Bu demiryolu Edirne’den İzmit’e kadar hem şehirlerarası hem de şehir içinde yolcu taşıyacak. Marmaray’la da entegre edilecek raylı sistemle, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı da birbirine bağlanacak.

İzmit Körfez’inden geçiş 35 dolar+KDV

Sözleşmesi 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Dahil) Otoyolu Projesinde 4 ayrı kesim halinde verilen trafik garantisi ise şöyle: Gebze – Orhangazi kesimi için günde 40 bin, Orhangazi – Bursa (Ovaakça Kavşağı) kesimi için 25 bin, Bursa (Karacabey Kavşağı)-(Balıkesir – Edremit) ayrımı kesimi için 17 bin, Balıkesir – Edremit ayrımı – İzmir kesimi için ise 23 bin otomobil. Trafik sayısının garanti edilenin altında kalması halinde oluşacak gelir kaybı, gelir kaybının olduğu yılı takip eden yılın nisan ayı içerisinde İdare tarafından görevli şirkete ödenecek. Otomobil için geçiş ücreti, İzmit Körfez Geçişi Köprüsü için KDV hariç 35 dolar, otoyol için KDV hariç kilometre başına 0,050 dolar olarak belirlendi. İşin yapım süresi 7 yıl. Ancak projenin tamamının 5 yılda bitirilip, işletmeye açılması hedefleniyor. Otoyolun farklı kesimlerinin farklı zamanlarda açılması imkanı da veriliyor.

Ekonomik kayıplara neden oluyor

Binali Yıldırım, trafik sorunun yol açtığı mevcut olumsuzlukları şöyle sıraladı:
* Akaryakıt tüketimine bağlı ekonomik kayıplar. Ulaşım alt yapısı yetersizliği nedeniyle, taşıma kapasitesinin düşük verimle kullanılması.

* İstanbul’un ulaşım alt yapısındaki yetersizlikler nedeni ile, sektörlerdeki kapasitenin yeterli seviyede kullanılamaması.

* Boğaz geçişlerindeki kapasite yetersizliği nedeniyle Erişme Kontrollu bir yolda, sadece olağanüstü hallerde uygulanması gereken ilave şerit çalışmalarının her gün yapılmasından dolayı, ilave işletme maliyeti oluşturması.

* Bakım ve onarım işlerinin trafik yoğunluğundan, belirli gün ve kısıtlı zaman diliminde yapılması nedeniyle oluşan ilave bakım maliyeti.

 

kaynak : hürriyet
 
 
GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...

Bunlar İlginizi Çekebilir

Etiketler: , , , , , ,
avatar

Aykut ÖZDEMİR

http://www.aykutozdemir.com.tr 1989 yılında Pazarcık'ta dünyaya geldim. 2007 Kuleli Askeri Lisesi, 2012 Yıldız Teknik Üniversite'sinden mezun oldum. İnşaat mühendisi olarak çalışmaktayım. Boş zamanlarımda futbol, satranç, masa tenisi, yüzme, web tasarım, balıkçılık ve amatör şiir yazımı gibi hobiler ile zamanımı değerlendiriyorum. Beni takip ettiğiniz için teşekkürler.

Bu yazı hakkında birşeyler demek ister misiniz?

RSS üzerinden bu yazıya yapılan yorumları takip edin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>