BAUHAUS
Mimarlık 4.806 0

BAUHAUS

1919 yılında tarafından Almanya’nın Weimer kentinde kurulmuş sanat ve mimaride yeni akımlar yaratmış bir mimarlık, sanat ve tasarım okuludur. Süreç içerisinde ünlü mimarlar ve gibi ünlü mimarlar okula yöneticilik yapmıştır. Nazi yönetiminin politikaları yüzünde okul iki kez taşınmak zorunda kalmıştır. 1933 yılında okulun kapanması ile bir çok sanatçı amerikaya gitmiş bu şekilde akımı Uluslararası Uslüp adında yayılmaya devam etmiş ve kapitalizmin sembolu haline gelmiştir.

 

bauhaus-1 BAUHAUS

 

14 yıllık bir süreçte 1250 öğrencinin eğitim gördüğü Bauhaus, alanında en başarılı mimar ve sanatçıları yetiştirmiştir. Eğitimin temelini tasarım ve endüstri okuşturmaktadır. Zamanla bu okul bir üretim merkezi haline gelmiştir. Kombine mimarlık eğitimini hedefleyen Bauhaus mimarlık, heykeltraşlık, ressamlık ve zanaatkarlığı bir bütün olarak görmekte ve uygulamalı eğitim verilmektedir.

 

Bauhaus tasarımda sadeliği amaçlar, gereksiz detaylardan kaçınılırdı. İç mekan tasarımlarında gereksiz öğelerden kaçınılırdı. Bauhaus okulunda yöneticilik yapan ünlü mimar Ludwig Mies van der Rohe’nin “ Less is More” ( Az Çoktur ) sözü  Bauhaus tasarımlarının özünü açıklamaktadır.

bauhaus-2 BAUHAUS

Okulda 7 farklı malzemeye dayanan 7 farklı eğitim stüdyosu bulunmaktaydı.

bauhaus-15 BAUHAUS

Mies Van der Rohe – Barselona Alman Pavyonu

bauhaus-12 BAUHAUS

Hannes Mayer and Hans Wittwer-Peterschule, Basel, İsviçre

bauhaus-16 BAUHAUS

Weissenhof Siedlung Stuttgart, Almanya.

bauhaus-11 BAUHAUS

Dessau Bauhaus okulu- İç mekan tasarımı

Bauhaus akımı mobilya tasarımındada etkili olmuştur. Bauhaus tasarımcıları tasarımda esneklik sağlayan çeliği mobilyalarında sıklıkla kullanmışlardır. Mies van der Rohe’nin Barselonadaki Alman Pavyonu için tasarlamış olduğu  Barselona Koltuğu avangard mimarlığın sembolü haline gelmiştir.

bauhaus-4 BAUHAUS

Peit Mondrian ve Wassily Kandinsky Bauhaus akımının öncü sanatçılarındandır.

 

bauhaus-10 BAUHAUS

Peit Mondrian – Composition in Red, Blue, and Yellow

 

TÜM RESİMLER:

 

 



Bir Cevap Yazın