İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. İnşaat Fotoğrafları ve Resimleri
  3. Dünya’dan Çeşitli Mühendislik Harikaları

Dünya’dan Çeşitli Mühendislik Harikaları

featured


 

Akashi Kaikyo Köprüsü

Akashi Kaikyo Köprüsü

Japonyada’dır. Dünyadaki en uzun asma köprüsüdür.  En yüksek noktası 282, 8 metredir,  1991 km uzunluğundadır.  1988 yılında inşaatına başlanan proje, 10 yıl sürmüştür ve 1998 yılında kullanıma açılmıştır.

Bailong Asansörü

Bailong Asansörü

 

Çin,  Zhangjiajie National Forest Park’tadır. En yüksek açık hava asansöürdür. 330 metre tırmanış yüksekliği vardır. 3 tarafı camdır. Tek seferde 50, günde 18bin kişi taşımaktadır. Şu ana kadar  toplamda 5milyon kişi taşımış.  Dünya Kültür Mirası listesinde bulunan Wulingyuan Kanyonu’nu daha iyi seyrettirebilmek için yapılmıştır.

Panama Kanalı

panama kanalı

77 km uzunluğundadır.  1881 yılında yapımına başlanmıştır, 1914 yılında hizmete açılabilmiştir. Atlas okyanusu ile Büyük okyanusu bağlar. Ayrıca Güney Amerika ile Kuzeyi birbirinden ayıran yapıdır. Yapımı süresince hatalıklar, toprak kaymaları vs. gibi nedenlerden dolayı 27500 çalışan hayatını kaybetmiştir. Bu da yapı anlamında bir harika olsa da, inşaat yönetimi anlamında kafada soru işaretleri bırakıyor.

Millau Viyadüğü

Mühendis Mimar Norman Foster tarafından tasarlanmıştır. Üerinden taşıt geçen en yüksek köprüdür. 343 m yüksekliğindedir. 225 km hıza ulaşan rüzgara dayanıklıdır. 120 yıl kullanım ömrü vardır. Detaylı bilgi için : https://www.aykutozdemir.com.tr/insaat/bulutlarin-uzerindeki-yapi-millau-koprusu.html

Jiangzhou Bay Köprüsü

Jiangzhou Bay KöprüsüÇin’dedir. Toplam uzunluğu 41 kmdir.  Maliyeti 5,5 milyar sterlindir. İmalatında 10.000 işçi çalışmıştır, 450bin ton çelik 2,3 milyon m3 beton kullanılmıştır.

Manş Tüneli

manş tüneliİngilitre ve Fransayı su altında birleştiren bu proje, Fransız bir mühendis tarafından, tebeşir kayalarının delinerek tünel açılabileceğinin kolay olması düşüncesi ile ilk kez teklif edilmiştir. 1082 yılında yapılan teklif, iki ülkenin ortak girişimi olarak 1880 de hayat bulmuştur, ancak çeşitli sıkıntılar vs. 1986 da bitirilebilmiştir. 50.5 km uzunlugundadır. Detaylı bilgi : https://www.aykutozdemir.com.tr/insaat/mans-tuneli.html

Burç Halife

Burç Halife

En yüksek binadır. 330bin m3 beton 39bin ton çelik kulalnılarak imalatı tamamlanmıştır. 2004-2010 arasında yapılmıştır.  23bin penceresi olan bina toplamda  828 m yüksekliğindedir. Kullanılabilen kat sayısı  160’dır. 150. kattansonrası çeliktir;  bu şekilde beton başlayarak çelik devam eden ilk yüksek binadır. Cepheler düz değildir, Köşeler keskin değildir. Dairesel birleşimler vardır. Bu sayede rüzgar etkisini en aza indirilir. detaylı bilgi : https://www.aykutozdemir.com.tr/insaat/dunyanin-en-yuksek-binasi-burj-dubai-burc-halife.html

Üç Boğaz Barajı

Üç Boğaz BarajıÇin’dedir. 22500 mw kapasteli dünyann en büyük hidroelektrik barajıdır. Ciddi ekolojik değişimlere, yer kayması riskine, ve göçlere neden olmştur. Pek çok tarihi alan sular altında kalmıştır. Bu da mühendislik harikası mı? İnsanlık suçu mu? Sorusunu pek çok kez akıllara getirmiştir.

Dünya Adaları

world islands

Dünya haritasının kopyasını oluşturmak için yapılan yapay adalar toplulugudur  Dubai’ye 4 km uzaklıktadır. her adanın genişliği 14bin ile 42bin m2 dir. 321 milyon m3 kum ve 386bin ton kaya kullanılmıştır.

Marmaray

marmaray

İhale aşamasından projesine kadar pek çok tartışmaya neden olsa da, hatta hala pek çok insan tarafından çeşitli sebeplerden dolayı kullanılmasa da, 2 kıtayı birleştiren bir mühendislik harikasıdır. Detaylı bilgi için teknik özellik ve video foto  :http://www.marmaray.gov.tr/

Trans-Sibirya Tren Yolu (RUSYA)

 

Trans-Sibirya Tren Yolu

1891-1916 yılları arasında yapılmıştır.  9289 km ile en uzun demir yolu hattıdır. Bölgenin ekonomisine yüksek katkıları olmuştur.

 

Bu içeriği faydalı bulduysanız, sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha fazla kişinin faydalanmasına yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca eklemek veya düzeltmek istediklerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Böylece fayda değeri daha yüksek bir içerik oluşmasına siz de katkı sağlayabilirsiniz.

Yorum Yap

Yorum Yap