Anasayfa » İnşaat Makinaları » Ekskavatör

Ekskavatör

9 Nisan 2012  |  Yazar: Aykut ÖZDEMİR  |  Yorum Yok  |  17.658 kez okundu

Ekskavatör, kazı işlerinde kullanılan ve sürekli çalışabilen  önemli bir makinedir.Üst kısımda tahrik motoru ve kumanda tertibatı bulunur. Makinanın ön kısmında ise kazmayı sağlayan mekanizma mevcuttur. Kepçeli,  düz kepçeli, ters kepçeli, çeneli, draglin kovalı gibi çeşitleri vardır. Paletli ya da lastik tekerleklidir.Paletli çeşitleri lastikliye göre daha kuvvetlidir. Lastik tekerlekli ekskavatörler ise daha hareketlidir. Diğer türlerde olduğu gibi, kazıcı levhanın alt kısmında aşındıkça değiştirilebilen bir bıçak bulunur. Kendi bulunduğu düzeyin altında veya üzerinde iş yapabilen esnek bir iş makinasıdır. Ekskavatör genel olarak, hendek kazıları, hareket alanı dar olan ve hemen yükleme gerektiren kazılarda, kırma işlerinde, yapı temellerinde, kanal kazılarında ve  tünellerde kullanılır. Ekskavatör, hareket kabiliyeti çok yüksek bir iş makinası türüdür. Kazı ve yüklemeyi aynı anda yapabilmesi nedeniyle alanında en çok kulanılan iş makinasıdır.

Çalışması: Mafsallı bir kol üzerinde hareket edebilen bir kazıcı kepçeye sahiptir. Mafsallı kol, genellikle hidrolikle veya kablolu olarak tahrik edilir. Küçük tiplerde kepçe, aracın ön veya arkasına hidrolik olarak tahrik edilen mafsallı kollarla bağlıdır. Arkaya takılan kepçeler, toprağı ters yöne hareketle doldurarak kaldırır ve başka bir yere boşaltır. Uzun hidrolik kollarla tahrik edilen bu tip ekskavatörler kanal kazma işlerinde kullanılır. Ön tarafa monte edilen yüz kepçesi öne itilerek kazma yapar. Genellikle sert yerlerin kazılmasını gerektiren ağır işlerde bunlardan istifade edilir. Sürücü kabini ve motorun da bulunduğu bir döner platform üzerine monte edilen kablolarla idare edilen büyük kepçeli ekskavatörler büyük hafriyat kapasiteleriyle kendi alanlarında rakipsizdirler. Bunlarda döner platform, yürütücü sistemi ihtiva eden tertibatın üstünde bulunduğundan kepçe istenilen yöne serbestçe dönebilir.

Ana Parçaları:

Hidrolik ekskavatörler bir dizel motor, hidrolik donanımı, hidrolik boruları, ön ataşman (bum ve kepçe), üst şasi, alt şasi (yürüyüş takımı) den meydana gelmektedir.

1. Kepçe
2. Kepçe Silindiri
3. ARM(kol)
4. ARM Silindiri
5. Bum
6. Bum Silindiri
7. Cer Dişlisi
8. Palet Şasesi
9. İstikamet Tekeri
10. Palet Pabucu

 

:

Kova Çeşitleri:

Uzun: Genel amaçlı kullanıma yönelik tüm özellikleri eşit tırnaktır.

Aşınma Dirençli: Kum, çakıl gibi aşındırma özelliği yüksek ortamlarda kullanılır

Dalıcı: Kil ve benzeri sıkışık malzemelerde kullanılır. En yüksek dalma kabiliyetine sahip tırnaktır. Çalıştığı sürece keskinliğini korur.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kısa: Kaya ve benzeri yüksek koparma gücü gereken koşullarda kullanılır

Uzun Ömürlü: Ekskavatörler için geliştirilmiş olan ARM ilaveli dalıcı tırnaklar, yüksek dalma ve uzun aşınma ömrüne sahiptir.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alıntıdır: www.forkliftkursu.net
 
 
GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...

Bunlar İlginizi Çekebilir

Etiketler: , , , ,
avatar

Aykut ÖZDEMİR

http://www.aykutozdemir.com.tr 1989 yılında Pazarcık'ta dünyaya geldim. 2007 Kuleli Askeri Lisesi, 2012 Yıldız Teknik Üniversite'sinden mezun oldum. İnşaat mühendisi olarak çalışmaktayım. Boş zamanlarımda futbol, satranç, masa tenisi, yüzme, web tasarım, balıkçılık ve amatör şiir yazımı gibi hobiler ile zamanımı değerlendiriyorum. Beni takip ettiğiniz için teşekkürler.

Bu yazı hakkında birşeyler demek ister misiniz?

RSS üzerinden bu yazıya yapılan yorumları takip edin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>