İnşaat Mühendisler Odası : İstanbul’da Ulaşım İçin Öneriler
İnşaat Haberleri 1.955 0

İnşaat Mühendisler Odası : İstanbul’da Ulaşım İçin Öneriler

trafi-çözümleri-150x150 İnşaat Mühendisler Odası : İstanbul'da Ulaşım İçin ÖnerilerKentler İnsanlar İçin,

 

Ulaşım Yaşam İçin,

 

Kaliteli Yaiam, Hepimiz İçindir!..

 

Avrupa ve Asya yakaları arasında, %50 yolcu taşıma oranına sahip İETT ve ÖHO’lerinin, iki yaka arasındaki araç trafiği içerisindeki payı ise % 8 dir. Toplu taşımacılık geliştirilmedikçe, köprüler yolcu yerine araç taşımaya devam edecektir.

Kentler insanlar içindir. Kentsel ulaşımın amacı, insanların hızlı, konforlu, güvenli ve ekonomik bir şekilde kentsel etkinliklere erişimine sağlayabilmektedir.

İstanbul’daki mevcut ulaşım altyapısı ve mevcut toplu taşıma sistemleri, planl, düzenli ve etkin bir şekilde kullanılmamaktadır. Bu nedenle trafik sorunu artan araç ve insan sayısı ile giderek büyümekte ve yaşam kalitesini düşürmektedir.

İstanbul’daki trafik sorunu iki yaka arasındaki ulaşımı olumsuz şekilde etkilemektedir. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde köprü geçişleri dayanılmaz bir işkence halini almaktadır. İki yaka arasındaki trafik, günlük İstanbul trafiğinin % 11 dir. Boğaziçi Köprüsü’nden geçen araçların %90 ı, FSM ‘den geçenlerin ise % 86 sı özel araçlardır. Ayrıca bu araçların yaklaşık %90’ı yolcuların yaklaşık olarak % 40’ını taşımaktadır. Bu da köprü trafiğinin en önemli nedenidir. Bu nedenle köprüler insanları değiş taşıtları taşımaktadır.

Kentlerde ulaştırma çözümleri taşıtların hareketlerini değil, insanların erişilebilirliğini esas almalıdır.

 

İstanbul’da Ulaşım İçin Öneriler:

  • Ulaştırma, tek elden eşgüdüm içerisinde yönetilmeli,
  • Ulaştırma yatırımları plana dayalı olarak yapılmalı,
  • Mevcut deniz taşımacılığı, raylı sistemler taşımacılığı ve otobüs taşımacılığı geliştirilmeli ve aralarındaki aktarma ve eşgüdüm olanakları iyileştirilmeli,
  • 1.Köprüde ve trafiğin yoğun olduğu ana güzergahlarda, sadece otobüslere özel bir şerit ayrılmalı,
  • Deniz ulaşımının kullanımını artıracak çözümler uygulanmalı,
  • İstanbul metrosu ve bağlantıları zaman kaybetmeden tamamlanıp faaliyete geçirilmeli,
  • İstanbul trafiğine çözüm getirmeyeceği ortada olan kavşak ve yol genişletme çalışmaları yerine metroya harcama yapılmalı,
  • Yol kapasitesini arttırıcı trafik mühendisliği önlemleri alınmalı,
  • Minibüslerin kent içi trafiğindeki olumsuz etkileri için gerekli önlemler alınmalı,
  • Yol kenarı parklanmalarının önüne geçilmeli,
  • Trafik denetimleri etkinleştirilmeli,
  • Yaya ulaşım imkanları artırılmalıdır.

Kentler İnsanlar İçin,

Ulaşım Yaşam İçin,

Kaliteli Yaiam, Hepimiz İçindir!..

 

 

İnşaat Mühendisleri Odası

İStanbul Şubesi

 

 

 

 



Bir Cevap Yazın