İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. İnşaat Yönetimi - Proje Yönetimi
  3. Proje Yönetimi ve Başarı

Proje Yönetimi ve Başarı

featured


Proje Yönetimi Nedir?

Belli bir başlangıç ve bitiş süresi olan, kaynakları(zaman, para, ekip ve ekipman) en verimli şekilde kullanarak işlerin planlanması ve yapılan planlamaya göre istenilen kalite ve standartlarda yürütülmesi, kontrol edilmesi ve sonuçlandırılması sürecidir.

Proje Yönetimi Kapsamı :

 

  • Maliyet yönetimi
  • Süre Yönetimi
  • Kapsam Yönetimi
  • Ekip, ekipman yönetimi
  • Kalite Yönetimi
  • Tedarik Yönetimi
  • Risk Yönetimi
  • İletişim Yönetimi
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Entegrasyon Yönetimi
  • Sözleşme Yönetimi
  • İş Güvenliği Yönetimi

 

Projeyi başarıya götüren maddeler:

  • Kaynak, ekip ve ekipmanların, aktivitelerin, işin başlangıç ve bitiş süreleri göz önüne alınarak doğru planlama
  • Doğru bütçe analizi ile maliyetin isabetli bir şekilde öngörülmesi
  • Tüm proje verilerinin, ulaşılabilirliği kolay şekilde depolanması
  • İletişimin sağlıklı kurulabilmesi,
  • Ölçme, değerlendirme ve kontrollerin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi

Bu maddeler, ancak şu kriterler dahilinde sağlanabilir :

  • Yeterli bilgi düzeyi : Yapılacak iş hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olunması
  • Yeterli tecrübe düzeyi : Yapılacak işle ilgili yeterli düzeyde tecrübenin olması
  • Projeye hakimiyet : Proje kapsamındaki her türlü veriye ve verilerin ulaşım yollarına  hakim olunması

 

Bu içeriği faydalı bulduysanız, sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha fazla kişinin faydalanmasına yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca eklemek veya düzeltmek istediklerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Böylece fayda değeri daha yüksek bir içerik oluşmasına siz de katkı sağlayabilirsiniz.

Yorum Yap

Yorum Yap

Cevabı İptal Et

Yorumlar (2)

  1. Merhab

    Proje yönetimiyle ilgili kitap var mı

Yavuz için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir