Bu İçerikte Okuyacaklarınız :
Proje Yönetimi Nedir?
Belli bir başlangıç ve bitiş süresi olan, kaynakları(zaman, para, ekip ve ekipman) en verimli şekilde kullanarak işlerin planlanması ve yapılan planlamaya göre istenilen kalite ve standartlarda yürütülmesi, kontrol edilmesi ve sonuçlandırılması sürecidir.
Proje Yönetimi Kapsamı :
- Maliyet yönetimi
- Süre Yönetimi
- Kapsam Yönetimi
- Ekip, ekipman yönetimi
- Kalite Yönetimi
- Tedarik Yönetimi
- Risk Yönetimi
- İletişim Yönetimi
- İnsan Kaynakları Yönetimi
- Entegrasyon Yönetimi
- Sözleşme Yönetimi
- İş Güvenliği Yönetimi
Projeyi başarıya götüren maddeler:
- Kaynak, ekip ve ekipmanların, aktivitelerin, işin başlangıç ve bitiş süreleri göz önüne alınarak doğru planlama
- Doğru bütçe analizi ile maliyetin isabetli bir şekilde öngörülmesi
- Tüm proje verilerinin, ulaşılabilirliği kolay şekilde depolanması
- İletişimin sağlıklı kurulabilmesi,
- Ölçme, değerlendirme ve kontrollerin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi
Bu maddeler, ancak şu kriterler dahilinde sağlanabilir :
- Yeterli bilgi düzeyi : Yapılacak iş hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olunması
- Yeterli tecrübe düzeyi : Yapılacak işle ilgili yeterli düzeyde tecrübenin olması
- Projeye hakimiyet : Proje kapsamındaki her türlü veriye ve verilerin ulaşım yollarına hakim olunması
Merhab
Proje yönetimiyle ilgili kitap var mı
http://www.dr.com.tr/search?q=proje%20y%C3%B6netim