Bu İçerikte Okuyacaklarınız :
Akashi Kaikyo Köprüsü
Japonyada’dır. Dünyadaki en uzun asma köprüsüdür. En yüksek noktası 282, 8 metredir, 1991 km uzunluğundadır. 1988 yılında inşaatına başlanan proje, 10 yıl sürmüştür ve 1998 yılında kullanıma açılmıştır.
Bailong Asansörü
Çin, Zhangjiajie National Forest Park’tadır. En yüksek açık hava asansöürdür. 330 metre tırmanış yüksekliği vardır. 3 tarafı camdır. Tek seferde 50, günde 18bin kişi taşımaktadır. Şu ana kadar toplamda 5milyon kişi taşımış. Dünya Kültür Mirası listesinde bulunan Wulingyuan Kanyonu’nu daha iyi seyrettirebilmek için yapılmıştır.
Panama Kanalı
77 km uzunluğundadır. 1881 yılında yapımına başlanmıştır, 1914 yılında hizmete açılabilmiştir. Atlas okyanusu ile Büyük okyanusu bağlar. Ayrıca Güney Amerika ile Kuzeyi birbirinden ayıran yapıdır. Yapımı süresince hatalıklar, toprak kaymaları vs. gibi nedenlerden dolayı 27500 çalışan hayatını kaybetmiştir. Bu da yapı anlamında bir harika olsa da, inşaat yönetimi anlamında kafada soru işaretleri bırakıyor.
Millau Viyadüğü
Mühendis Mimar Norman Foster tarafından tasarlanmıştır. Üerinden taşıt geçen en yüksek köprüdür. 343 m yüksekliğindedir. 225 km hıza ulaşan rüzgara dayanıklıdır. 120 yıl kullanım ömrü vardır. Detaylı bilgi için : https://www.aykutozdemir.com.tr/insaat/bulutlarin-uzerindeki-yapi-millau-koprusu.html
Jiangzhou Bay Köprüsü
Manş Tüneli
Burç Halife
En yüksek binadır. 330bin m3 beton 39bin ton çelik kulalnılarak imalatı tamamlanmıştır. 2004-2010 arasında yapılmıştır. 23bin penceresi olan bina toplamda 828 m yüksekliğindedir. Kullanılabilen kat sayısı 160’dır. 150. kattansonrası çeliktir; bu şekilde beton başlayarak çelik devam eden ilk yüksek binadır. Cepheler düz değildir, Köşeler keskin değildir. Dairesel birleşimler vardır. Bu sayede rüzgar etkisini en aza indirilir. detaylı bilgi : https://www.aykutozdemir.com.tr/insaat/dunyanin-en-yuksek-binasi-burj-dubai-burc-halife.html
Üç Boğaz Barajı
Dünya Adaları
Dünya haritasının kopyasını oluşturmak için yapılan yapay adalar toplulugudur Dubai’ye 4 km uzaklıktadır. her adanın genişliği 14bin ile 42bin m2 dir. 321 milyon m3 kum ve 386bin ton kaya kullanılmıştır.
Marmaray
İhale aşamasından projesine kadar pek çok tartışmaya neden olsa da, hatta hala pek çok insan tarafından çeşitli sebeplerden dolayı kullanılmasa da, 2 kıtayı birleştiren bir mühendislik harikasıdır. Detaylı bilgi için teknik özellik ve video foto :http://www.marmaray.gov.tr/
Trans-Sibirya Tren Yolu (RUSYA)
1891-1916 yılları arasında yapılmıştır. 9289 km ile en uzun demir yolu hattıdır. Bölgenin ekonomisine yüksek katkıları olmuştur.
Bu içeriği faydalı bulduysanız, sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak daha fazla kişinin faydalanmasına yardımcı olabilirsiniz. Ayrıca eklemek veya düzeltmek istediklerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Böylece fayda değeri daha yüksek bir içerik oluşmasına siz de katkı sağlayabilirsiniz.
GÜNCEL BİLGİ PAYLAŞIMLARI VE FIRSATLAR İÇİN SOSYAL MEDYADAN TAKİPTE KALINIZ:
Facebook |
İnstagram |
Telegram |
Discord |
Twitter |
Linkedin |
Pinterest |
Youtube
MAİL ABONEMİZ OL!
Tüm içeriklerimizden anında haberdar olabilirsiniz.