1. Ana Sayfa
  2. Seo

9 Adımda En iyi SEO Ajansı Nasıl Seçilir?

9 Adımda En iyi SEO Ajansı Nasıl Seçilir?
0

SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler, dijital pazarlama ajansları ile görüşürken nelere dikkat etmeliyiz? 9 adımda en iyi SEO ajansı seçme rehberi.

SEO ajansları, dijital pazarlama stratejileri aracılığıyla müşterilerinin web sitelerinin arama motorlarında daha yüksek sıralamalarda görünmesini sağlayan profesyonel ekiplerdir. SEO ajansları, web sitelerinin içeriğini, anahtar kelime optimizasyonunu, site hızını, backlink profillerini ve diğer birçok faktörü analiz ederek, iş ortaklarının arama motorlarında daha iyi bir konuma sahip olmalarını sağlamak için çalışır.

SMHK WEB, SEO ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenleri paylaştı.

 

  1. Hedeflerinizi ve ROI ölçümünüzü önceden bilin.

Bir ajansla görüşmeden önce, SEO ile neyi başarmaya çalıştığınızı ve ne kadar para harcamak istediğinizi net bir şekilde anlamanız gerekir.

Bu cevapları aldıktan sonra yatırım getirisini nasıl ölçeceğinizi düşünün. Rakiplerle mücadele etmek veya kar elde etmek için neye ihtiyacınız olduğunu düşünün.

Belki daha fazla potansiyel müşteriye veya doğrudan satışa ihtiyacınız vardır. Belki de web sitenizde başka türde kullanıcı etkileşimi arıyor olabilirsiniz. Bütçenizi ve yatırım getirisini nasıl ölçeceğinizi bilmeli ve görüşme yaptığınız ajanslarla paylaşmalısınız.

  1. Çalışmak İstediğiniz Ajansın Potansiyelini iyi Analiz Edin

 

Her büyüklükteki ajansla çalışmanın artıları ve eksileri vardır.

Butik ajanslar genellikle daha düşük maliyetli ve dağınıktır. Kişiselleştirilmiş bir pazarlama deneyimi sunmak için fazladan yol kat etmeye isteklidirler. Ancak ihtiyacınız olan her hizmeti karşılayamayabilirler. Bu, pazarlama kampanyanızın belirli alanlarında yardımcı olması için başka profesyoneller ile çalışmanız gerekebileceği anlamına gelir.

Diğer yandan, büyük ajanslar maliyetlidir ancak genellikle daha fazla sektördeki büyük kampanyaları yönetme kapasitesine sahiptir. Ayrıca, şirket içinde muhtemelen web geliştiricileri ve diğer pazarlama uzmanları vardır. Bu nedenle onlarla çalışmak, bütün ihtiyaçlarınızı karşılamak adına mantıklı gelebilir.

Ne tür bir hizmet istediğinizi ve neye ihtiyacınız olduğunu iyi düşünün. Ardından, bütçenize ve ihtiyaçlarınıza uygun bir ajans seçin.

 

  1. Şeffaflık arayın.

 

Sitenizde hangi çalışmaların yapıldığını ve kampanyanız üzerinde kimin çalışacağını bilmelisiniz. SEO ajanslarıyla görüşme yaptığınızda, aşağıdaki soruları sormanızda fayda var:

 

  • Ne kadar iletişim kurmayı bekleyebilirim?

 

  • Ajans hangi bilgileri paylaşacak?

 

  • SEO stratejiniz nedir?

 

  • Ekibiniz trendleri takip ediyor mu?

 

  • Daha önce benzer sektörler ile çalıştınız mı?

 

  1. Kiminle çalıştığınızı bilin.

 

Pazarlama ajanslarının SEO çalışmalarını kendi ekibi dışındaki kişi ya da kurumlara yaptırması alışılmadık bir durum değildir. Bu kötü bir şey değildir, kötü hizmet alacağınızı veya ideal sonuçlardan daha azını alacağınızı da göstermez. Ancak, tam olarak kiminle çalışacağınızı bilmek önemlidir.

Anlaşmak üzere olduğunuz ajans sadece bir aracı mı yoksa tüm SEO sürecinizi yönetecek ana firma mı olduğunu bilmeniz gerek.

 

Kampanyanızın şirket içi bir SEO ekibi tarafından yönetilip yönetilmeyeceğini öğrenin ve size özel baş stratejist atanıp atanmayacağını sorun. Aynı şekilde, sizinle SEO ekibiniz arasındaki iletişimi yönetecek hesap yöneticisiyle çalışıp çalışmayacağınızı da öğrenin.

 

  1. Sizden ne beklendiğini bilin.

 

SEO ajansının verilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyduğu zamanlar olacaktır, ancak katılmanıza ihtiyaç duyacakları sıklık büyük ölçüde değişir. Bazen kampanyanızı ve temel performans göstergelerinizi görüşmek için bir check-in araması talep ederler. Diğer zamanlarda, sitenizdeki bir sayfa için blog yazısı veya içerik yazmanızı isteyebilirler. Bu yalnızca sizin özel ihtiyaçlarınıza ve kampanya hedeflerinize bağlıdır.

  1. Araştırmanızı yapın.

 

Görüştüğünüz ajanslardan size müşterilerin referanslarını vermelerini isteyin. Bu işletmeleri takip edin. Bu ajansın çalışmalarının kalitesi ve birlikte çalışırken gördükleri ilgi hakkında sorular sorun. Düşündüğünüz ajansların benzer koşullar altında başarılı SEO kampanyaları yürüttüğünden emin olun.

 

  1. Fiyatlandırmayı tam olarak anlayın.

 

SEO uzun vadeli bir yatırımdır. Önemli sonuçları görmek aylar alabilir. Bu nedenle, size teklif edilen fiyata hangi SEO görevlerinin dahil olduğunu bilmek önemlidir.

 

Genellikle strateji, araştırma, uygulama, raporlama ve analiz fiyata dahildir. Ancak, iyi bir SEO çalışması elde etmek için ihtiyacınız olan tek şey bu olmayabilir. İhtiyaç duyulabilecek ek şeyler arasında metin yazarlığı, web geliştirme/kodlama, UI/UX çalışması ve daha fazlası yer alır.

Bir ajansın ilk iş kapsamı dışındaki görevler için nasıl ücret talep ettiğini sorun ve bu kapsam dışı görevlerin önerilip önerilemeyeceğine, ne sıklıkta önerilebileceğine dair bir fikir edinip edinemeyeceğinize bakın.

 

  1. Gerçekçi beklentiler belirleyin.

 

Pazarlamaya büyük bir yatırım yapıyorsunuz ve dolayısıyla etkileyici sonuçlar istiyorsunuz. Ancak SEO çalışması ile elde edebileceğiniz sonuçlar konusunda gerçekçi olmalısınız.

 

SEO uzmanları mucize işçileri değildir. İyi bir ajans proje kapsamında size mümkün olan en iyi sonuçları verebilmek için elinden geleni yapacaktır ancak Google’da hemen 1 numara olmanızı sağlayamayabilirler.

 

Bir ajans size anında sonuç veya geri bağlantı sözü veriyorsa dikkatli olun. Bunlar genellikle bir pazarlama dolandırıcılığının belirtileridir. Verilerinizdeki büyük değişiklikleri görmek aylar alabilir.

 

  1. Doğru SEO ölçümlerinin izlendiğinden emin olun.

 

Bir ajansla çalışmayı kabul etmeden önce, SEO verilerini nasıl analiz ettiklerini anlamanızı ve izledikleri metrikleri sorgulamanızı tavsiye ederim.

 

SEO ajansları genellikle gösterimleri, ortalama konumu ve ziyaretleri izler. Ancak bu, kampanya hedeflerinize ve YG’nizi ölçme şeklinize bağlı olarak değişebilir. En önemlisi, izleme ve hedeflerin, anlamlı dönüşümler yoluyla nihai iş hedeflerinize ulaşmak için yeterince derin olduğundan emin olun.

 

Sonuç olarak, bir SEO ajansı seçmek önemli bir iş kararıdır. Rahat edeceğiniz markayı bulmak için dikkatli düşünme ve bilgi toplama gerekir.

SEO ajansı seçerken göz önünde bulundurulması gerekenler listesinin, görüşme yaptığınız ajanslarla yapacağınız tartışmalara rehberlik etmesine izin verin. Alacağınız cevaplar, ajans olarak kim oldukları hakkında size çok şey anlatacak ve bu büyük kararı verirken kendinize daha fazla güvenmenize yardımcı olacaktır.

 

SMHK WEB, 2015 yılından günümüze dijital pazarlamanın her alanında kurumsal markaların internet üzerindeki gizli kahramanı olmuştur.

https://smhkweb.com/ adresini ziyaret ederek daha detaylı bilgiye sahip olabilir ve merak ettiklerinize cevap bulabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap