1. Ana Sayfa
  2. Seo

Dönüşüm Optimizasyonu ile Markanızı İleriye Taşıyın

Dönüşüm Optimizasyonu ile Markanızı İleriye Taşıyın
0

Dijital dünyada rakipleriniz arasından öne çıkmak, ziyaretçi dönüşüm oranının arttırılması ile mümkün olabilmektedir. Rekabetin her geçen gün arttığı çevrimiçi platformlarda yer alan bir marka iseniz, ürün ya da hizmetlerinizin daha yüksek satış hacimlerine ulaşmasını hedeflersiniz. Bunun için web siteniz ya da mobil uygulamanıza dijital reklam mecraları ile ziyaretçi çekmeye çalışırsınız. Ancak ziyaretçi sayısını yakalasanız bile satın alma gibi eylemleri gerçekleştirmelerini sağlamak aynı oranda mümkün olmayabilir. Reklam bütçesi ile para harcayarak sitenize getirdiğiniz kullanıcıları eyleme yöneltmek ise dönüşüm optimizasyonu alanının konusudur. İnternet dünyasındaki işletmelerin nihai hedeflerine ulaşmalarında izlenen en etkili yöntemlerden birisi dönüşüm optimizasyonudur.

Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların satın alma, abone olma, hesap oluşturma gibi istenilen bir eylemi gerçekleştirme oranlarını yükseltmek için çeşitli çalışmalar yapılır. Ek reklam bütçesine gerek duyulmadan ziyaretçilerin dönüşüm oranının artırılması hedeflenir. Dönüşüm oranları dönüşüm sayısının web sitesine yapılan toplam ziyaretçi sayısına bölümü ile elde edilen rakamdır. Dijital reklam ajansı tarafından gerçekleştirilen dönüşüm faaliyetlerinde siteye web analitik işlemi uygulanır. Bu analizler sitenin tasarım, içerik yönünden haritasını ortaya koyar. Yapılacak dönüşüm çalışmalarında yol gösterici olur.

Bu İçerikte Okuyacaklarınız :

Dönüşüm Optimizasyonu Nedir?

İşletmelerin web sitesi ziyaretçilerini müşteri, abone, kullanıcıya dönüştürmek için yapılan sistematik faaliyetlerin bütünü dönüşüm optimizasyonu nedir sorusuna yanıt olarak verilebilir. Ziyaretçi dönüşümlerinin işletmenin hedefleri doğrultusunda sepete ekleme, abonelik ya da yeni hesap oluşturma biçiminde olması istenir. Dönüşüm optimizasyonu ile ziyaretçi dönüşüm oranının artırılması temel hedeftir. İnternet dünyasında yer alan markaların web sitesi ya da mobil uygulamasında yapılan bir takım yeni iyileştirme adımları ile dönüşüm optimizasyonu gerçekleştirilmesi sağlanır. Siteden elde edilen kullanıcı davranışlarını yansıtan veriler doğrultusunda test senaryoları hazırlanır. Test senaryoları uygulama zorluğu, önceliği ya da potansiyel fayda yönünden sıralamaya alınır. Uygulama sonucu elde edilen veriler web sitenizin dönüşüm oranını artırmak için kalıcı hale getirilir.

Dönüşüm Optimizasyonu Algoritmasında Hangi Süreçler Yer Alır?

Dijital reklam ajansının web analitik çalışmaları sonucunda elde ettiği veriler dönüşüm optimizasyonu için ışık tutar. İnternet sitesi nerelerden ziyaretçi alıyor, bu ziyaretçiler hedeflenen kitlenin içerisinde mi, sitenin popülerliği, hangi sitelerden link alıyor gibi analizler web analitik nedir sorusuna cevap oluşturabilir. Dönüşüm optimizasyonu sürekliliği olan bir yolculuktur. Bu nedenle dönüşüm optimizasyonu algoritmasında izleme yaparak dönüşüm hunilerinin oluşturulması gerekir. İnternet sitesi e-ticarete yönelikse ziyaretçilerin sepete ürün ekleme adımından satın alma sürecinin tamamlanmasına kadar geçen yolculuğunun dikkatle takibi gereklidir. Ziyaretçi nerede işlemi sonlandırdı, sayfayı hangi adımda terk etti gibi verileri görebilmek için dönüşüm hunilerinden yararlanılır. Dönüşüm optimizasyonu için yapılacak çalışmalarda ziyaretçiler ödeme sayfası, işlemi tamamlayanlar ve form gönderenler olarak gruplamanız mümkündür. Bu şekilde dönüşüm için gerekli verileri elde edebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarının analiz edilmesi için farklı tekniklere başvurulur. Ziyaretçilerin web sitesi ya da mobil uygulamada hangi bölümler üzerinde daha çok durdukları nerede kısa sürede terk ettikleri gibi verileri elde etmek için ısı haritaları kullanılabilir. Alanında uzman dijital reklam ajansı tarafından tüm veriler titizlikle değerlendirilir. İzleme ve değerlendirme ardından uygulanacak test planı aşamasına geçilir.

Dönüşüm Optimizasyonu Eğitimi ile Hedeflerinizi Yakalayın

Dönüşüm optimizasyonu için doğru verilerle doğru adımların atılması için web analiz araçları ve dijital pazarlama süreçlerine hakim olmak avantaj yaratır. Marka, ajans ya da e-ticaret yöneticileri için dönüşüm optimizasyonu eğitimi işletmenin hedefleri ile eşgüdümlü olarak bir ihtiyaç haline dönüşebilir. Bu alanda uzman kuruluşlar tarafından verilen eğitimlerle mevcut bütçenin korunarak dönüşümün artırılması, yönetici iseniz ekibinizin doğru yönlendirilmesi mümkün olacaktır. Dönüşüm süreçlerine hakim uzman ekipler tarafından gerçekleştirilen dönüşüm optimizasyonu fiyatları ise alan yetkinliğinin yanı sıra referanslara bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. İnternet sitenizin ziyaretçi trafiğini artırmaya ihtiyaç duymadan, web analitik süreçleriyle optimum düzeyde dönüşümler alabilmeniz için Sempeak’in alanında uzman ekibiyle işletme hedeflerinizi kolayca yakalayabilirsiniz.

 

Yorum Yap