1. Ana Sayfa
  2. Seo

SEO ile SEM Arasındaki Farklar Nelerdir? 

SEO ile SEM Arasındaki Farklar Nelerdir? 
0

Bu yazımızda Seo’ dan ve Sem’ den bahsedeceğiz ve Seo ile Sem arasındaki farklar nelerdir ? bunları inceleyeceğiz. Hazırsanız başlayalım.

Google, Seo kurallarına uygun olan web sitelerinin arama motorunda ön plana çıkmalarına olanak sağlamaktadır. Bu nedenle pek çok web sitesi kurulumunda ve içerik hazırlanma aşamasında Seo kuralları göz önünde bulundurulmaktadır. Sitenin ve içeriklerin güncel olması, yazım hatalarının bulunmaması, kodlamanın doğru yapılması, anahtar kelimelerin doğru yerlerde ve miktarlarda kullanılması, Seo kurallarına örnek olarak verilebilmektedir. SEM ise, arama motoru reklamcılığında kullanımı ile bilinen bir ücretli reklam alımı uygulamasıdır. Bazı durumlarda SEO ile SEM birbiri ile karıştırılabilmekte olup, aralarında bulunan farklar ve kullanım amaçları doğrultusunda birbirinden ayrıldıkları görülmektedir.

Bu İçerikte Okuyacaklarınız :

Seo Nedir?

Seo, arama motoru optimizasyonu ismi ile bilinmektedir. Seo’ya uygun olarak hazırlanan içerikler ve web siteleri, arama motorları üzerinde daha üst sıralarda belirmektedirler. Bu durum, bu web sitelerinin ön plana çıkmasını sağladığından dolayısıyla daha fazla ziyaretçi almasına da neden olmaktadır. Bu nedenle de web sitelerinde ve içeriklerde Seo kuralları göz önünde bulundurulmaktadır. Seo kurallarını uygulamada bir Seo uzmanı tarafından yardım alınabilmektedir. Bir web sitesinin Seo’ya uygun olması için;

  • Güncel olması,
  • Kaliteli ve doğru içerikler bulundurması,
  • Hızlı olması,
  • SSL sertifikasına sahip olması,
  • İç ve dış linklenmelerin doğru yapılması,
  • Anahtar kelimelerin doğru sayıda ve doğru yerlerde kullanılması,
  • Yorum ve paylaşım sayılarının fazla olması,
  • Referans linkleri bulundurması,
  • Domain ve site yaşının büyük olması,
  • Kodlamanın doğru yapılması gerekmektedir.

Seo Ne İşe Yarar?

Seo ajansı, Seo uygulanan web sitelerinin arama motorlarında öne çıkmasını sağlamak amacı ile geliştirmeler yapan bir ajanstır. Bu anlamda Seo’nun ilk amacı, web sitesini öne çıkarmaktır. Aynı zamanda bazı işler yapan ve bu işlerin tanıtımlarını gerçekleştirmek isteyen kişiler de Seo’ya başvurmaktadırlar. Sivil toplum kuruluşları, müzik grupları, yazarlar bu gruplar arasında yer almaktadırlar. Ürün ve hizmet tanıtımı yapan kişilerin ise Seo sayesinde daha fazla kazanç elde edebildikleri görülmektedir.

Kimler Seo Hizmeti Almalı?

Seo hizmeti almak isteyen kişiler arasında; tanıtımlarını gerçekleştirmek isteyenler, daha fazla kazanç elde etmek isteyenler, web sitelerini görünür hale getirmek isteyenler yer almaktadır. Genel olarak bakıldığında reklamcılık ve pazarlama alanlarında gelişim görmek isteyen hemen herkesin Seo hizmetine başvurabildiği görülmektedir. Google arama motoruna ‘’Seo ajansı’’ kelimesini yazarak aratabilir ve çıkan sonuçlardan size uygun olan bir Seo ajansını seçebilirsiniz. Bulunduğunuz ülkeye göre yada şehire göre arama yapabilirsiniz. Örneğin; ‘’Konya Seo firmaları’’ kelimesini arattığınızda karşınıza Konya’ da Seo hizmeti veren firmalar çıkacaktır. Seo’nun uygulanabilmesi adına çeşitli kurslar bulunmaktadır. Wordpress alt yapısını kullanan kişiler, Wordpress Seo eklentisini indirerek, Seo hizmetinden faydalanmak adına uygulamalar gerçekleştirebilmektedirler.

SEM Nedir?

SEM, arama motoru reklamcılığı olarak bilinmektedir. SEM uygulamaları ile birlikte, web sitesinde yer alan reklamlar sayesinde sitenin ön plana çıkması sağlanmaktadır. Hazırlanan reklamlar hedef kitlesine özel olarak ve anahtar kelime kullanımları ile sunulmaktadır. Kurumsal SEO uygulamaları, SEM’e göre daha uzun vadede sonuç göstermektedir. Bu nedenle kısa vadede sonuç almak isteyen kişiler SEM’e başvurmaktadırlar.

SEM ve SEO Arasındaki Farklar Nelerdir?

SEM ve SEO birbiri ile karıştırılabilen işlemlerdir. Fakat bu uygulamaları birbirinden ayıran belli başlı bazı farklar bulunmaktadır. Bu farklar şu şekilde sıralanabilmektedirler;

  • SEO ve SEM arasındaki ilk fark, SEO’nun içerik maliyetleri dışında bir ücret gerektirmemesine karşılık, SEM’in belli bir ücret karşılığında yapılmasıdır.
  • SEM çalışmaları sonucunda elde edilen sonuç, SEO’ya göre çok daha kısa süre içerisinde ortaya çıkmaktadır. SEO çalışmalarında ise uzun vadeli düşünerek hareket etmek gerekmektedir.
  • SEM çalışmaları ücretli reklam anlaşmaları odaklı olduğundan, doğallık konusundaki beklenti SEO’ya göre daha azdır. SEO’da web sitesinin doğal sıralamada ön plana çıkması hedeflenmektedir.
  • SEO çalışmalarında hazırlanan içerikler, kullanıcıların memnuniyetlerini arttırmaya ve web sitesinin görünürlüğünü sağlamaya yöneliktir. Fakat SEM’de hazırlanan içerikler ile daha çok ticari amaçların güdüldüğü görülmektedir.
  • Web tasarım, SEO çalışmaları içerisinde hazırlanmakta ve kodlanmaktadır. Tasarımda yer alan reklamlar ise SEM’in çalışmaları altında bulunmaktadır.

 

 

 

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap