1. Ana Sayfa
  2. Sosyal Medya

Spotify Dinlenme Sayısı Arttırma Yolları

Spotify Dinlenme Sayısı Arttırma Yolları
0

Spotify insanların dünya çapındaki sanatçılar tarafından üretilen içerikleri ücretsiz olarak dinleyebildikleri bir platform. Sanatçılar ve dijital içerik üreticileri Spotify’da müzik, podcast ve video türü içerikler yayınlayabiliyorlar. Platforma üye insanlar için ise bu içerikleri dinlemek veya izlemek tamamen ücretsiz.

Fakat Spotify’da bir içerik yayınlayarak ünlü olmak eskisi kadar kolay değil. Çünkü Spotify’ın yeni algoritmayı kullanmaya başlamasıyla birlikte yayınladığınız içerikleri insanların fark edebilmeleri için zekice oluşturulmuş bir stratejiyi sabırla uygulamanız gerekiyor. Sadece bu yolla müziğinizin ve sesinizin insanların kulaklarında tekrar tekrar yankılanmasını sağlayabilirsiniz.

Aslında çoğu müzisyenin Spotify’daki bu zorluklar karşısında pes etmelerinin temel sebebi işe nereden başlamaları ve nasıl devam etmeleri gerektiğini bilmemeleridir. Fakat Spotify’da yükselmenin diğer sosyal medya kanallarında büyümekten pek bir farkı yok. Müziğinizin veya podcastlarinizin dinlenme sayısını artıracak doğru yöntemlerle Spotify’da da kendi kitlenizi oluşturarak şöhrete giden basamakları adım adım tırmanmaya başlayabilirsiniz. İşte bu konuda size yardımcı olabilecek yöntemlerden birkaçı:

  1. Hesabınızı Spotify Sanatçı Hesabına Yükseltin

Spotify’da hem dinlenme sayısını hem de streamlerinizi artırmak için yapmanız gereken ilk şey bir “Spotify For Artists” hesabı oluşturmaktır. Hesabınızı oluşturduktan sonra ise onaylaması için Spotify’e talep gönderin. Böylece Spotify’ın sanatçılara özel özelliklerine ve araçlarına tam erişim hakkına sahip olabilirsiniz. Bu özellikleri ve araçları kullanmak hesabınızın geleceği için kritik bir öneme sahip. Örnek vermek gerekirse sosyal medya paylaşım özelliği ile kendi ürettiğiniz içerikleri Spotify aracılığıyla diğer sosyal medya kanallarında da paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda yerleştirilebilir oynatıcıları, kayıt öncesi bağlantıları ve Spotify Ad Studio’yu da kullanabilme hakkına sahip olacaksınız.

  1. İçeriğinizi Yayınlamak İçin Bir Strateji Geliştirin

Bir sanatçıdan belirli bir programa uymasını istemek pek doğru gözükmeyebilir. Çünkü ilham perisinin sizi ne zaman ziyaret edeceğini önceden kestirebilecek kendiniz de dahil hiç kimse yok. Fakat maalesef ki içeriğinizi yayınlamak için herhangi bir stratejiye sahip olmadan hareket etmek tüm çalışmalarınızı mahvedebilecek en büyük hatalardan birisi olabilir. Eğer kendinize bu konuda güvenemiyorsanız bu işi sizin için yapabilecek bir arkadaşınızdan yardım alabilir veya daha profesyonelce davranarak bir asistanla çalışabilirsiniz. Başarılı olmak için içeriğinizi doğru zamanda yayınlayabilmenize yardımcı olabilecek kim veya ne varsa ondan yardım almanız gerektiği gerçeğini görmezden gelmeyin.

  1. Daha Hızlı Büyümek için Spotify Dinlenmeleri Satın Alın

Spotify dinlenme satın almak ne işe yarar? Bunun birkaç faydası var. Öncelikle kendinize bir sorun: Kim hiç kimsenin dinlemediği bir parçayı dinlemek için vakit ayırır? Dinlenme sayısı daha yüksek parçaları veya oynatma listelerini tanıtmak daha kolaydır. Bununla birlikte dinlenme satın almak parçalarınızın veya oynatma listelerinizin dinlenmelerini organik bir şekilde artırabilmeniz için ihtiyaç duyacağınız ivmeyi de sağlar. Çünkü yayınladığınız eserler platformda daha popüler oldukça algoritma da onları daha fazla öne çıkaracaktır.

  1. İçeriklerinizi Oynatma Listeleri Halinde Yayınlayın

Spotify’da kalıcı başarıyı hedefleyenlerin yaptığı en büyük hatalardan birisi tüm emeklerini ve paralarını tek bir parçayı tanıtmaya harcamaktır. Fakat tek bir parçayı tanıtmak ile 10-15 parçadan oluşan bir oynatma listesini tanıtmak arasında ne zorluk ne de maliyet bakımından herhangi bir fark bulunmuyor. Tek bir parça yayınlamanın kötü tarafı ise insanların o parçayı dinledikten sonra sayfanızı terk edecek olmaları. Onları sayfanıza çekmişken neden kalmaları için daha fazla sebep vermeyesiniz ki? Eserlerinizi birkaç parçadan oluşan bir oynatma listesi halinde yayınlarsanız tanıtmak için aynı emeği ve parayı harcamanıza rağmen insanlara daha fazla parçanızı dinletmeyi başarabilirsiniz. InstaTakipçi gibi güvenli bir siteden de Spotify dinlenme satın alırsanız dinleyicilerde daha fazla güven oluşturarak akıllarda kalabilirsiniz.

  1. Başlangıçta Eserlerinizi Sadece Spotify’da Yayınlayın

Bu konu hakkında çok farklı görüşlerle karşılaşabilirsiniz. Fakat yaygın görüş başlangıçta eserlerinizi Spotify dışındaki stream platformlarında da yayınlamanın gücünüzü bölmek anlamına geldiğini öne sürüyor. Bu aslında stream platformlarının algoritması ile ilgili. Siz eserlerinizin tanıtımını yaparken insanları birden fazla stream platformuna yönlendirirseniz eserinizi Spotify üzerinden dinleyen ve stream eden insanların sayısı da doğal olarak azalacaktır. Spotify algoritması ise bunun tam tersi bir şekilde işler. Şöyle ki; Eserlerinizi tanıtırken sadece Spotify bağlantınızı kullanırsanız parçanızın çekebileceği tüm trafiği tek bir kaynağa yönlendirmiş olursunuz. Neticede parçanız Spotify’da daha çok dinlenir ve stream edilir. Böylece algoritmanın gözünde platformda daha pro-aktif bir sanatçı haline gelmiş olursunuz. Algoritma da gitgide sizi daha fazla öne çıkarmaya başlar.

Karşıt görüşe göre ise bu şekilde davranmak diğer stream platformlarını kullanan insanların parçanızı dinlemekten veya stream etmekten vazgeçmesine neden olabilir. Bu konuda tercih tamamen size kalmış. Eğer profesyonel bir destek alıyorsanız birden fazla stream platformunu aynı anda başarılı bir şekilde yönetebilirsiniz. Fakat tek başınaysanız başlangıçta sadece Spotify ile ilerlemek sizin için daha doğru olacaktır.

  1. Birden Fazla Müzik Videonuz Olsun

İnanın bana artık parçanız için tek bir müzik videosu yayınlamak zannettiğinizden çok daha demode bir davranış şekli. İnternet çağında insanlar çeşitli seçeneklere sahip ve bunların hepsine de aynı anda erişebiliyorlar. Bu kadar çeşitliliğe sahip bir ortamda onlardan aynı müzik videosunu defalarca izlemelerini istemek onları spamlamakla neredeyse aynı şey. İnsanlara müziğinizi farklı görsellerle tekrar tekrar sunun. Mesela müziğiniz için resmi bir video yayınladıktan sonra resmi olmayan bir video, şarkı sözleri için bir video, akustik versiyon videosu, canlı performans videosu ve kamera arkası videosu da yayınlayabilirsiniz. Rakipleriniz bu şekilde yarışıyor. Bu yüzden onlarla rekabet edebilmek için müzik yeteneklerinizin yanı sıra video editleme yeteneklerinizi de kullanmaya mecbursunuz.

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap