1. Ana Sayfa
  2. Girişim

Swot Analizi Nedir Nasıl Yapılır?

Swot Analizi Nedir Nasıl Yapılır?
0

SWOT analizi, ister yeni bir şirket kuruyor olun ister mevcut bir şirkete rehberlik ediyor olun, iş stratejinizi geliştirmenize yardımcı olacak inanılmaz derecede basit ama güçlü bir araçtır.

Bu İçerikte Okuyacaklarınız :

SWOT Analizi Nedir?

SWOT, Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler anlamına gelir. Güçlü ve zayıf yönler şirketinizin içindedir – üzerinde biraz kontrole sahip olduğunuz ve değiştirebileceğiniz şeyler. Örnekler arasında ekibinizde kimlerin olduğu, patentleriniz ve fikri mülkiyetiniz ve konumunuz yer alır.

Fırsatlar ve tehditler dışsaldır—şirketinizin dışında, daha büyük pazarda olup bitenler. Fırsatlardan yararlanabilir ve tehditlere karşı koruma sağlayabilir, ancak bunlar değiştirilmez. Örnekler arasında rakipler, hammadde fiyatları ve müşteri alışveriş eğilimleri sayılabilmektedir. Bir SWOT analizi, en güçlü yönlerini, zayıf yönlerini, fırsatları ve tehditleri organize bir liste halinde düzenlemektedir ve genelde ikişer ikişer sunulur.

Neden SWOT Analizi Yapılır?

Bir SWOT analizi yapabilmek için zaman ayırdığınızda, işinizi büyütebilmek için yapmanız gereken işe öncelik vermek için sağlam bir stratejidir. Başarılı olabilmek için yapılması gereken her şeyi zaten bildiğinizi düşünebilirsiniz, ancak bir SWOT analizi sizleri işinize yeni yönlerden bakmaya zorlayacaktır. Güçlü ve zayıf yönlerinize ve pazarınızdaki fırsatlardan ve tehditlerden yararlanmak için bunlardan nasıl yararlanabileceğinize bakacaksınız.

Swot Analizi

SWOT Analizini Kimler Yapmalıdır?

Bir SWOT analizinin etkili olması için şirket kurucularının ve liderlerinin derinlemesine dahil olması gerekir. Bu, başkalarına devredilebilecek bir görev değildir.

Ancak, şirket liderliği de işi kendi başlarına yapmamalıdır. En iyi sonuçları elde etmek için şirket hakkında farklı bakış açılarına sahip bir grup insanı bir araya getirmek isteyeceksiniz. Satış ve müşteri hizmetlerinden pazarlama ve ürün geliştirmeye kadar şirketinizin farklı yönlerini temsil edebilecek kişileri seçin. Herkes masaya oturmalı. Yenilikçi şirketler, bir SWOT analizi yaptıklarında ve benzersiz seslerini karışıma eklemek için müşterilerden girdi aldıklarında kendi iç saflarının dışına bile bakarlar.

Kendi başınıza bir iş kuruyor veya yönetiyorsanız, yine de bir SWOT analizi yapabilirsiniz. İşletmeniz, muhasebeciniz ve hatta satıcılar ve tedarikçiler hakkında biraz bilgi sahibi olan arkadaşlarınızdan ek bakış açıları edinin. Önemli olan farklı bakış açılarına sahip olmaktır.

Mevcut işletmeler, mevcut durumlarını değerlendirmek ve ilerlemek için bir strateji belirlemek için bir SWOT analizi kullanabilir. Ancak, her şeyin sürekli değiştiğini ve her altı ila 12 ayda bir yeni bir SWOT analiziyle başlayarak stratejinizi yeniden değerlendirmek isteyeceğinizi unutmayın. Yeni başlayanlar için bir SWOT analizi, iş planlama sürecinin bir parçasıdır. Doğru adımla başlamanız ve gitmeyi planladığınız yönü bilmeniz için bir stratejinin kodlanmasına yardımcı olacaktır.

SWOT Analizi Doğru Şekilde Nasıl Yapılır?

Yukarıda bahsettiğim gibi, bir SWOT analizi üzerinde çalışmak için bir grup insanı bir araya getirmek istiyorsunuz. Yine de, bunu yapmak için tüm gün dinlenmeye ihtiyacınız yok. Bir veya iki saat boldan fazla olmalıdır.

  1. Doğru insanları toplayın

Şirketinizin farklı bölümlerinden insanları toplayın ve her departman ve ekipten temsilciniz olduğundan emin olun. Şirketinizdeki farklı grupların, SWOT analizinizi başarılı kılmak için kritik olacak tamamen farklı bakış açılarına sahip olacağını göreceksiniz.

  1. Fikirlerinizi duvara atın

SWOT analizi yapmak, beyin fırtınası toplantılarına benzer ve bunları yürütmenin doğru ve yanlış yolları vardır. Herkese bir yapışkan not defteri vermenizi ve herkesin bir şeyler başlatmak için sessizce kendi fikirlerini üretmesini öneririm. Bu, grup düşünmesini engeller ve tüm seslerin duyulmasını sağlar.

Beş ila 10 dakikalık özel beyin fırtınasından sonra, tüm yapışkan notları duvara asın ve benzer fikirleri bir araya toplayın. Başka birinin fikri yeni bir düşünceyi tetiklerse, bu noktada herkesin ek notlar eklemesine izin verin.

  1. Fikirleri sıralayın

Tüm fikirler organize edildikten sonra sıra fikirleri sıralamaya gelir. Herkesin istediği şekilde dağıtabileceği beş veya on “oy” aldığı bir oylama sistemi kullanmayı seviyorum. Farklı renklerde yapışkan noktalar egzersizin bu kısmı için kullanışlıdır.

Oylama alıştırmasına dayanarak, öncelikli bir fikir listeniz olmalıdır. Tabii ki, liste artık tartışma ve tartışma için hazır ve odadaki birisinin öncelik konusunda son çağrıyı yapabilmesi gerekir. Bu genellikle CEO’dur, ancak iş stratejisinden sorumlu başka birine devredilebilir. SWOT analizinizin dört çeyreğinin her biri için fikir üretme sürecini takip etmek isteyeceksiniz: Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler.

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap