1. Ana Sayfa
  2. Seo
  3. Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Anahtar Kelime Analizi

Site içerisindeki Seo’nun en gerekli olan kısmı anahtar kelime analizidir. Anahtar kelime analizi analiz olmanın dışında 2000’li yılların market araştırmasıdır. Anahtar kelime analizi son derece önemli bir konudur. Amacı sizin Google sıralamasındaki ve başarınızdaki parasal olarak değerini göstermektedir. Anahtar kelime analizini iyi bir şekilde oluşturduğumuz zaman her zaman kazanan siz olacaksınız. Aklınızda anahtar kelime analizinin nasıl yapılacağı hakkında birçok soru bulunabilir. Bu analizin yüksek gelir getirisine sahip olduğu ve sizi karlı bir durumda sokmuş olacağını bilmenizi isteriz. Anahtar kelime analizi yapılırken yapılmış olan en büyük yanlışlardan biri Google tarafından gönderilmekte olan anahtar kelime planlayıcısı ile bir adım atmanız olacaktır.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır

 Sizlere anahtar kelime analizi hakkında ilk önce yapmamanız gerekenleri anlatacağız. İlk önce konu belirlenir. Daha sonra bu konu hakkında okurların aratabileceği kelimeler seçilir. Daha sonra seçmiş olduğunuz ve ziyaretçilerinizin huzuruna sunmuş olduğunuz kelimeleri Google anahtar kelime planlayıcısına yazacaksınız. Daha sonra buradan kontrol amaçlı bu kelimelerin kullanım potansiyellerini araştıracaksınız. Bu araştırmaların sonunda hangi kelime ne kadar çok sıklıkla kullanıldığını öğreneceksiniz. Hangi kelime daha çok kullanılıyorsa o kelime sizin ana anahtar kelimeniz olacaktır. Bu yolla eğer hareket ederseniz kesinlikle yanılacaksınız. Bu yöntemi kullanmamanızı öneriyoruz. Sonuç olarak Google anahtar kelime planlayıcısı en son bakacağınız yer olmalıdır. Çünkü Google anahtar kelime planlayıcısı size vermiş olduğu sonuçları herkese vermektedir. Rakibiniz bile bu sonuçları Google anahtar planlayıcısından almaktadır.

Google anahtar kelime planlayıcısını elbette kullanacağız. Ancak kullanım amacımız daha farklı bir yöntem olacak. Bulunmuş olan anahtar kelimelerin aratılma hacimlerini ve kaç kişi tarafından aratıldığı oranlarını öğrenmek için kullanacağız. Tek amacımız rakiplerimizden bir adım önde olabilmek ve organik trafik oranını arttırmak olacaktır. Şimdi sizlere yapmanız gerekenler hakkında bilgiler vereceğiz. İlk önce yapmanız gereken rakiplerinizin yazmış olduğu yazıları inceleyerek bu yazılardan kullanmış oldukları anahtar kelimeleri belirlemeniz olmalıdır. Diğer bir strateji ise rakibin kullanmadığı anahtar kelimeleri kullanıp fark yaratmak olmalıdır. Kesinlikle unutmayacağınız şey ise rakip yazıların resimlerinin altında bulunan yazıları incelemek olmalıdır. İkinci olarak ekşi sözlük yardımıyla anahtar kelime analizinde kelime bulmak olacaktır. Ekşi sözlükte hastag adı altında açılmış olan yazılar incelenir. Ekşi sözlük tıpkı bir sözlük görevi görmektedir. Bu sayede bize yardımcı olacaktır. Üçüncü olarak yapmamız gereken forumlardır. Forumlar sayesinde de bulunabilir. Son olarak ise wikipedia tarafından araştırmak yapmak olmalıdır.

Yorum Yap

Yorum Yap

Yorumlar (1)

  1. 3 sene önce

    Aykut hocam yıllardır takip ederim sitenizi makaleleriniz gerçekten çok eğitici buluyorum. Anahtar kelime analizi gerek Adwords gerek ise SEO açısından önemli bir konu olduğunu düşünüyorum.a

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir