Sponsor 7 kez görüntülendi. 0

Tüketici Hakem Heyeti Sıkça Sorulanlar?

Tüketici hakem heyetleri, tüketicilerin korunmasını sağlayan yasaların uygun bir şekilde yürümesini sağlayarak mağduriyet oluşmasını engellemeye çalışırlar. Bu nedenle bir tüketici hakem heyetine başvuru yapmadan önce şikayetler hakkında bazı önbilgiler edinmeniz doğru yolu izlemeniz açısından sağlıklı olacaktır. Burada şikayetim var noktasında olan bir tüketici için yol gösterici nitelikte olan bazı bilgiler sunulacaktır.

  • Hakem heyetlerine, tüketici mahkemelerine nereden ulaşabilirim? Şikayetler konusunda yol gösterici ve çözüm bulucu rolü üstlenen hakem heyetleri ilçelerde kaymakamlık binası içinde, illerde ise Ticaret İl Müdürlüğü binasındadır. Tüketici mahkemeleri illerde adliyede, ilçelerde kaymakamlığın bulunduğu binadadırlar
  • Tüketici hakem heyetlerine başvuruyu kimler yapabilir? Şikayetim var diyen tüm tüketiciler heyete başvuru yapabilirler.
  • Tüketici hakem heyetleri sözlü şikayetler konusunda nasıl bir yol izler? Sözlü yapılan başvurular kabul edilmez. Şikayet konusu olan mal ya da hizmet için dilekçe ile başvuru yapılmalıdır.
  • Şikayetim var diyen tüketici dilekçe ile başvuru yaparken dilekçesinde şu bilgilere yer vermelidir; Şikayetçinin TC kimlik nosu, açık adres bilgisi, hangi talepte bulunduğu(değişim, ücret iadesi ya da arıza giderimi gibi), şikayet konusu olan yerin unvan bilgisi, sözleşme fatura gibi belgeler
  • Tüketici şikayet dilekçesi haricinde mal ya da hizmet almışsa bununla ilgili olan fatura, fiş, servis fişi, ödeme yaptığını gösteren dekont gibi belgeleri de sunabilmelidir.
  • Hakem heyetlerine yapılacak olan şikayetler, tüketicinin şahsen başvuru yapması ile, posta yolu ile ya da e-devlet üzerinden TÜBİS uygulaması aracılığıyla bildirilebilir. Şikayetim var diyerek TÜBİS uygulamasını kullanacak olan şikayetçiler belirtilen uygulamadan aldıkları çıktı belgeleri imzalamalı sonra başvuru yapmalıdırlar.
  • Hakem heyetine başvuru sonrasında uzlaşma gerçekleşirse bu durumda bu durumu tüketici hakem heyetine dilekçe ile bildirmeniz gereklidir.
  • Tüketici hakem heyetine başvuru yapılması sonrası işleyecek olan süreç karşı tarafa şikayetin bildirilmesi ve savunma verebilmesi için süre tanınması şeklinde olur. Savunma için 30 günlük süre tanınır. Hakem heyetleri ayda 2 kez olmak üzere bir araya gelerek sonuç için dosyaları görüşürler

Bir Cevap Yazın