1. Ana Sayfa
  2. Girişim

İnovasyon Nedir?

İnovasyon Nedir?
0

Sonuçları optimize etmek için her biri farklı bir amaca yönelik olarak günlük hayatınızda uygulanabilecek birçok inovasyon türü vardır. Yıkıcı, artımlı ve şiddetli inovasyon bunların arasındadır. Her şirket inovasyon yapmak, pazarda öne çıkmak ve müşterilerine, çalışanlarına ve ortaklarına en iyisini sunmak ister. Ancak, bir markanın arzuladığı değişiklikleri teşvik etmek gibi hayalleri ve emelleri bir yana: İnovasyon gerçekten nedir? İnovasyon türleri nelerdir?  Bu makalede ele alacağımız şey tam olarak bu. Öğrenmek için okumaya devam edin!

Bu İçerikte Okuyacaklarınız :

İnovasyon Ne Demek?

İnovasyon, belirli bir şekilde yapılan bir şeye alternatif sunan, ekonomik ve davranışsal faydalar sağlayan, sorunları çözen veya insanların günlük yaşamlarını daha pratik hale getiren her şeydir. Bir ürün, hizmet, süreç, pazar, üretim araçları, teknoloji ya da sürekli ve vazgeçilmez hale gelen bir değişiklik meydana getiren herhangi bir şeyle ilgili olabilir.

İnovasyonun gerçekleşmesi için insanlar ve şirketler teknolojinin sunduğu sayısız olanaktan yararlanır. Teknoloji, her tür inovasyonu destekleyen ve mümkün kılan temeldir, çünkü iyi araçlar olmadan inovasyon yanlış zamanda gelebilir ve işinizi ölçeklendirme potansiyelini kaybedebilir. İnovasyonun, paydaşların ve pazarın beklentilerini aşmak ve aşmak olduğunu unutmayın. Bunun gerçekleşmesi için hıza, kaliteye ve hassasiyete ihtiyacınız var.

İnovasyon Çeşitleri

Esasen üç tür inovasyon vardır: radikal, artımlı ve yıkıcı. Sunulan niş, pazar, marka özü, hizmetler ve ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Şirketiniz inovasyon yapmak istiyorsa bu çeşitleri bilmek önemlidir. Her birini neyin karakterize ettiğini öğrenin:

Radikal İnovasyon

Adından da anlaşılacağı gibi, radikal bir inovasyon, ister pazar ister iş dinamikleri açısından bir markanın koşullarını gerçekten değiştirir.

Bir şirketin konumlandırmasında, çalışma yönteminde, süreçlerinde, hizmetlerinde ve sunulan ürünlerinde veya müşterilerle olan ilişkisindeki tam bir değişiklik nedeniyle ortaya çıkabilir. Radikal inovasyonun bir örneği Apple’ın iPhone’u olabilir. Piyasaya sürüldüğünde akıllı telefonlar zaten vardı ancak Apple, pazarı değiştiren ve daha popüler hale getiren özellikler içeriyordu.

Artan İnovasyon

Diğer bir inovasyon türü ise artımlı inovasyondur. Çok köklü bir değişikliği teşvik etmeden bir ürüne, markaya veya üretim yöntemlerine yeni özellikler ekler. Genellikle, marka tarafından halihazırda uygulanmakta olan ve çalışanlara, müşterilere veya bir işletmenin özelliklerine yönelik iyileştirmeleri tamamlayan ve sunan bir inovasyonun evrimidir.

Artımlı inovasyona bir örnek, hızlı bir şekilde e-posta göndermek amacıyla oluşturulan Gmail’dir – ancak zaman içinde müşteri deneyimini geliştirmek ve daha kullanışlı ve rekabetçi hale getirmek için farklı özellikler eklenmiştir.

Yıkıcı İnovasyon

Teknolojik ve davranışsal değişiklikler, son yıllarda yıkıcı inovasyon ortaya çıkmasını destekledi. Bu tür inovasyon, pazarı belirli bir marka, ürün veya hizmetten daha fazla takip eder. Bir şirketin sunduğu ve sonuç olarak adını duyurduğu bir şeyden yararlanılabilir, ancak genel olarak, aynı anda birçok kişiye ulaşan ölçeklenebilir bir değişikliktir.

Yıkıcı inovasyon örnek olarak, pazar, filmler ve TV dizileri için Blockbuster gibi şirketlere bel bağlayan Netflix dahildir. Netflix, posta yoluyla DVD kiralama hizmetleri sunmaya başladı ancak inovasyon yapmaya karar verdi. Aylık abonelik yoluyla video akışı hizmetleri sunmaya başladı ve bunu yaparken Blockbuster’ı pazardan çıkardı. Bu, inovasyon olmasının yanı sıra Netflix’e öngörülebilir bir aylık gelir de sağladı.

İnovasyon

İnovasyonun Faydaları

Bir sektör, segment veya marka inovasyon yapmaya karar verdiğinde, bir bütün olarak toplumun gelişimine katkıda bulunur. Ancak, ticari bir organizasyonun pratik açısından, esas olarak süreçlerinde inovasyon yapan bir şirket, aşağıdakiler gibi birçok avantaj elde eder:

  • Süreçleri düzenli tutmak: Özellikle teknoloji kullanıyorsanız, süreçleri nasıl gerçekleştirdiğiniz konusunda inovasyon olarak, markanız için en iyi çalışma yöntemini sistematize eder ve standartlar oluşturursunuz. Bu da stratejilerin başarılı olması, ulaşılması gereken sonuçlar ve ulaşılması gereken hedefler için çok önemlidir.
  • Yaratıcılığı geliştirme: İnovasyon ile bir şirket, değişikliklere açık olduğunu ve çalışanların yeni fikirlerle katkıda bulunabileceğini ve yeni şeylerin günden güne getirebileceği faydaları pratikte görebileceğini gösterir.
  • İşletmenin rekabet gücünü artırma: Stratejik kaynakları benimseyen bir şirket, müşteriler, ortaklar ve yetenekler için daha çekici hale gelir ve pazarda rekabet avantajı elde eder.
  • Artan üretkenlik: İnovasyon, daha etkili süreçler, daha fazla üretim kontrolü, etkili strateji ve daha bağlı çalışanlar önerir.
  • Bir ürün veya hizmete değer katmak: İnovasyon yaptığınızda, hedef kitleniz için farklı ve benzersiz bir şey getirdiğiniz için ürün ve hizmetlerin pazarlamasını artırırsınız.
  • Artan kârlar: Daha fazla üretkenlik, daha çekici bir iş ve daha etkili bir yönetim ile işiniz sonuç olarak daha fazla kar görecektir.

İlginizi Çekebilir

Yorum Yap